Cerita Sedih

Kisah Sedih 3 Sekawan Semasa Lif Rosak

Ada 3 orang sahabat si Abu, si Alif dan si Baba. Mereka tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang, setelah tamat bertugas mereka pun sama-sama pulang ke rumah. Mereka lihat, ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya blackout dan lif tidak berfungsi.

si Abu : Macamana ni...rumah kita pula di atas sekali?
si Alif : Aduhhhh...bikin bingung kepala, mau naik tangga larat ka..?
si Baba : Saya rasa baik kita naik tangga saja...kita pun tidak tahu sampai bila elektrik ada balik
si Abu : Saya ada satu idea, kita naik tangga sambil bercerita, tapi kita mesti bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak..kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga
untuk ke tingkat 60. si Abu mula bercerita...

si Abu : Saya masa kecil punyalah sedih, dalam sejarah hidup saya...Saya
membesar tanpa bapa, bapa saya meninggal semasa saya
dalam kandungan, dari kecil saya....bla bla bla bla bla...


Punya la sedih mereka mendengar cerita si Abu hingga meleleh
leleh air mata..Tidak sedar, mereka sudah pun sampai di tingkat 20.
Mereka berhenti sekejap, bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap
air mata. Kemudian mereka kembali memanjat
sambil si Alif pula bercerita...

si Alif : Sejarah hidup saya lagi sedih, semasa umur saya 5 tahun kedua ibu bapa saya meninggal dalan kemalangan jalanraya.. Saya dibesarkan oleh abang sulung saya saja yang pada masa itu berumur 15 tahun. Abang sulung saya tidak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara kami adik beradik seramai 4 orang...bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih..punyalah lama cerita si Alif
dengan tidak sedar mereka sudah sampai di tingkat 55.
Hanya 5 tingkat saja lagi..sambil melangkah menaiki tangga yang
ketingkat 56, si Baba mula menyampuk..

si Baba : Alaaaaaa...Kamu punya cerita tidak sedih lagi...cerita saya lagi
sedihhhh punya.
si Abu : kau ada sejarah hidup sedih juga ka...?
si Baba : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...
si Alif : cerita saja la...tinggal 4 tingkat saja lagi.
si Baba : Saya sedih sebab...KUNCI RUMAH
KITA, SAYA TERTINGGAL DALAM KERETA.... UWAAAAAA..!!!

**rosinajosephabi.blogspot.com

1 comment:

♥ mum ♥ child ♥ dad ♥

Song 4 my BeLoVeD Parents ~~♥♥♥
 Miley Cyrus and Billy Ray Cyru - Butterfly Fly Away .mp3
Found at bee mp3 search engine

Miley Cyrus & Billy Ray Cyrus
Butterfly Fly Away lyrics
Songwriters: Ballard, Glen; Silvestri, Alan;

You tucked me in, turned out the light
Kept me safe and sound at night
Little girls depend on things like that

Brushed my teeth and combed my hair
Had to drive me everywhere
You were always there when I looked back

You had to do it all alone
Make a living, make a home
Must have been as hard as it could be

And when I couldn't sleep at night
Scared things wouldn't turn out right
You would hold my hand and sing to me

Caterpillar in the tree
How you wonder who you'll be
Can't go far but you can always dream

Wish you may and wish you might
Don't you worry, hold on tight
I promise you there will come a day
Butterfly fly away

Butterfly fly away, butterfly fly away
Flap your wings now you can't stay
Take those dreams and make them all come true

Butterfly fly away, butterfly fly away
We've been waiting for this day
All along and knowing just what to do
Butterfly, butterfly, butterfly, butterfly fly away

Butterfly fly away
Butterfly fly away
♥♥♥~~like daughter and father^^